1770/agnes water and Castaway! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Romi Tijmersma - WaarBenJij.nu 1770/agnes water and Castaway! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Romi Tijmersma - WaarBenJij.nu

1770/agnes water and Castaway!

Blijf op de hoogte en volg Romi

02 Augustus 2015 | Australië, Agnes Water

lieve lieve mensen,

Jeetje wat is er al weer veel gebeurd en ik moet eerlijk zeggen dat het opschrijven steeds moeilijker wordt haha

Laatste avond in Rainbow beach

De laatste dag in Rainbow beach heb ik vooral bij geslapen van Fraser en een HEERLIJKE douche genomen. Die avond ging ik naar de bar naast mijn hostel om daar afscheid te nemen van mijn Fraser Island groep en een avondje karaoke te bewonderen. Onze groep was geweldig, het is zo raar hoe je 3 dagen beleefd met mensen die je nog nooit hebt ontmoet en na 3 dagen bijna familie bent. We hebben vooral veel gelachen om alle mannen die meededen en soms een betere show gaven dan lady gaga. Wat ga ik deze mensen missen zeg!

1770/agnes water

De volgende dag nam ik de bus naar 1770/agnes water, dat is een piep klein stadje waar ze 2 supermarkten hebben, een pub en een bakker. Mijn hostel is daarentegen echt geweldig! Het hostel is enorm groot en bestaat uit allemaal kleine huisjes (lodges) met eigen badkamer! Ik heb de eerste 2 dagen heerlik uitgerust bij het zwembad, mijn boek uitgelezen en veel pingpong toernooitjes gespeeld met de mensen die hier werken.

4 dagen geleden vertrok ik naar middle island, dat is een eiland vlakbij 1770 waar niemand woont behalve 'dundee'. Ik ging met een groep van 8 man 3 dagen 'overleven' op het eiland en de manier hoe we erheen gingen was al gekkenwerk. We werden per 3 tal opgehaald met een super klein vliegtuig. Echt zo'n vliegtuig waarvan je denkt....nee...dat wordt hem niet.
De piloot, Bruce, is een stuntpiloot....ik nam de eerste vlucht met Jamie en Alex (IR). Na 5 minuten begon de pret, hij deed loops, duikvluchten en rolde het vliegtuig boven de zee van links naar rechts. Alsof dat nog niet genoeg was zette hij ook 1 keer de motor uit waardoor we een duikvlucht maakte tot net boven de zee, dood eng!

Aangekomen op het eiland ontmoette we onze hele groep en zagen we hoe het kamp eruit zag. We hadden 1 gasstel, een kampvuur, wat banken en een tafel. Gelukkig waren er wel tenten dus echt survivallen was het nou ook weer niet. Maar leuk was het wel!

Die 3 dagen hebben we gekajakt, gezwommen, gesandboard (als dat een woord is), heeeeel veel spelletjes gedaan en gezongen rond het kampvuur. Ik was de enige nederlander in de groep en de rest was of engels of iers. Nou ik stond elke dag versteld van hoe veel die mensen kunnen zuipen, jeetje niet normaal!! 5 liters goon (goedkoop wijn) per persoon, per avond! Ik heb me rot gelachen hoor maar ik ben blij dat ik niet zo ben haha!

Op de tweede dag was ik met Jourdan aan het wandelen over de zandbanken en zagen we rook van de andere kant van het eiland afkomen. We zijn snel terug gegaan naar het kamp en na ongeveer 1 uur waren de rook en de vlammen al over de helft van het eiland verspreid. Bleek dat er een olietanker was ontploft en het hele bos in brand stond. Gelukkig hoorde we per telefoon dat de brand onder controle was en dat we niet hoefden te vertrekken, maar eng was het wel!

Alsof dat nog niet genoeg was gebeurde er die avond echt iets raars. Wij waren op dat moment de enige mensen op het eiland, incl. de dingoes, koala's en enge insecten maar wij waren de enige mensen. Rond een uur of 23.00 zagen we lichten op ons strand en zagen we een boot aanmeren. Onze kampbegeleider 'dundee' vroeg de jongens mee te komen en iets mee te nemen. De jongens/mannen vonden dit natuurlijk helemaal geweldig, stenen, messen, speren alles werd uit de kast gehaald. (die we niet hadden maar goed)
Bleek dat er locals waren over gevaren om onze boten proberen te stelen aangezien zij dachten dat er niemand op het eiland was. Toen we meer lawaai maakte verdwenen ze in de bossen...
Dundee vertelde ons dat we al onze spullen van waarde uit onze tent moesten halen. Dit is misschien nog wel het grappigste, ik pakte mijn reisdagboek en camera haha, wou bijna nog de pindakaas pakken maar dat was heel awkward geweest. (Mijn paspoort lag trouwens in het hostel mam anders had ik die gepakt haha)
Die avond sliepen we allemaal bijelkaar omdat alle meiden doodsbang waren en het was op de 1 of andere manier toch wel gezellig.
De volgende ochtend hoorde we dat er 3 mannen waren opgepakt op het eiland omdat ze magrove hout aan het stelen waren. (dat is super veel waard hier in australie) Eng was het zeker!

Na 3 dagen zat het er op, geen douche, geen wc en geen bed. Ik verlangde voor de 2e keer deze 4 weken naar mijn hostel haha. We werden weer opgehaald met het vliegtuig en ik heb het overleefd.

Gisteravond is onze hele groep bij elkaar gekomen in mijn hostel en hebben we spelletjes gespeeld, ijs gegeten (eerste ijs in 4 weken, het is zo duur hier, maar wat was het lekker!), thee gedronken en vooral heel veel gelachen! Ik heb echt 3 ongvergetelijke dagen met deze mensen gehad en ben zo blij dat ik ze heb leren kennen. Heel raar om deze mensen vanavond weer achter te laten en dat ik ze waarschijnlijk nooit meer ga zien, maar wat was het leuk!

Vanavond neem ik de nachtbus naar Airlie Beach, waar ik 4 dagen blijf en daarna 3 dagen ga zeilen (vooral veel kotsen) op het great barrier reef. Omdat ik daar 4 dagen blijf kan ik eindelijk mijn was doen en een paar fatsoenlijke maaltijden maken:)

Ik ben al over de helft en over een paar weken ben ik alweer thuis! De tijd hier gaat zo snel en ik besef nog niet helemaal wat voor mooie dingen ik al heb meegemaakt. Ik geniet nog steeds iedere dag maar begin iedereen thuis, een eigen wc/douche en privacy toch wel een beetje te missen!

Heel veel liefs en een dikke kus uit 1770/agnes water en ik update jullie snel!!
foto's staan op facebook!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx <3 <3

  • 02 Augustus 2015 - 18:14

    Rowie:

    Oooooo zo leuk dit. Ben elke keer toch blij dat je schrijft dat je het heb overleefd, (ook al zou ik dat moeten weten, anders had er geen verhaal geweest maar lees vol
    Spanning mee. Haha doeiii Rooooo geniet voordat je het weet sta je weer in de chupitos! X

  • 02 Augustus 2015 - 21:19

    Mamskoe:

    jeeeh geweldig wat een mooie dingen maak je mee
    inderdaad om nooit meer te vergeten
    je haalt er alles uit wat er in kan zitten
    je bent een super meid
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romi

Lieve vrienden en familie! De komende twee maanden zal ik zonder telefoon, ipad, macbook etc. gaan backpacken in Australië. In twee maanden de oostkust afreizen per bus, boot, vliegtuig van Sydney met als eindbestemming Cairns. Ik hoop jullie via dit reisdagboek zo veel mogelijk op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen! No worries!

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2951

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 01 September 2015

Australië

Landen bezocht: