Byron Bay, Surfers Paradise and Brisbane! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Romi Tijmersma - WaarBenJij.nu Byron Bay, Surfers Paradise and Brisbane! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Romi Tijmersma - WaarBenJij.nu

Byron Bay, Surfers Paradise and Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Romi

18 Juli 2015 | Australië, Byron Bay

Daaaaaaag iedereen!!!!

Oke hier komt een heel erg lang reisverslag want we hebben alweer zo veel meegemaakt en ik ben alweer op zo veel plekken geweest!!

Sydney
Op mijn laatste avond in Sydney zijn we naar een vuurwerk show geweest in de Darling Harbour, zoooo mooi! Ze schieten daar elke week voor 7000 dollar aan vuurwerk af. Enorme milieuvervuiling maar het was wel heel mooi haha!
Daar zaten we dan aan het water op een soort boot met een dikke deken om ons heen haha!
(let niet op mijn spellingsfouten, want het toetsenbord is raar)

De dag daarna een busrit van 13 uur voor de boeg. Om 21.00 vertrok onze bus en vreemd genoeg heb ik tot de volgende ochtend 08.00 geslapen dus de busrit viel hartstikke mee!

Byron Bay dag 1

Het hostel in Byron Bay was zo lief en klein, allemaal kleine huisjes met in het midden een soort patio met zwembad. Byron Bay bestaat uit ongeveer 3 straten en is echt een surfers dorpje. De sfeer was geweldig, leuke surf winkels, coffeeshops (als in normale koffie) en hele aardige mensen.
Daar aangekomen zijn Eva en ik naar het lighthouse gelopen en hebben we daar de zonsondergang bekeken. Ik dacht dat ik ook een paar walvissen zag maar ik twijfel nog steeds....

Daarna heerlijk gekookt en avondgegeten met 3 andere meiden: Hellen (UK), Valentina (ITA) en Julia (DUI). We besloten daarna uit te gaan en naar het beach hotel te gaan. (een club/bar waar alle locals komen)
Lokale bier besteld ($9!!!!!) en met het plan om een girls night out te houden kwam er 4 mannen van rond de 30 aan onze tafel zitten.
We hebben de hele avond met ze gekletst over hun leven in Australie en ons leven in Europa. De 4 mannen bleken piloten te zijn dus ze hadden genoeg te vertellen. Vreemd was het wel want volgens mij dachten ze echt dat we 30 waren aangezien er 2 met Eva en mij op date wilden de volgende dag....heeeeeel gek.

Byron Bay dag 2

De tweede dag zijn Eva, Hellen en ik met een bus naar het bekende hippie dorp Nimbin geweest. Nimbin is een dorp waar iedereen wiet rookt, verkoopt en verbouwd. Eigenlijk is het illegaal maar de australische politie besteed er geen aandacht aan omdat het zo veel toeristen trekt.
Nadat er ongeveer al 10 joints en 5 wiet koekjes waren aangeboden besloten we om een NORMALE brownie te kopen. In een klein cafeetje kochten we een brownie waar we nog steeds een beetje skeptisch over zijn aangezien we de busrit daarna wel heel diep lagen te slapen.
Met een tocht langs de watervallen en een groepsbbq sloten we deze dag af.

Na het eten zijn we met heel veel andere backpackers naar het bekende cheeky monkeys geweest. (beetje vergelijkbaar met de soos haha)
Meiden achter de bar met alleen bodypaint, zo krijg je er wel een beetje een idee bij. Heel veel frozen cocktails later hebben we gedanst, gezongen en gekletst tot diep in de nacht. Nadat we nog een tijdje op de grond hebben gelegen om de prachtige sterren te bezichtigen zijn we heerlijk gaan slapen!
Hellen en Julia zijn de volgende dag verder gaan reizen, zo raar dat je mensen ontmoet en daar zo'n intensieve leuke tijd mee hebt en dat ze daarna zo uit je leven verdwijnen.

Byron Bay dag 3

Heerlijk gechillt, geshopt in de geweldige surf winkels en een pizza avondje gehouden!

Byron Bay dag 4

Nou dit was dan de kayak dag....heel anders voorgesteld. Als je mij hebt meegemaakt op het Gerrit of tijdens de Ardenne week op de ALO weet je hoe 'leuk' ik kayakken vind! En dan gingen we nu op open zee kayakken, joepie!
Golven van 8 meter hoog (en dan overdrijf ik echt niet), enorme stroming, wie wordt er weer zeeziek? en een groep die 2 km voor je ligt hahaha wauw wat een dag was dat.
Ik deed het kayakken natuurlijk niet voor niks, we hebben 2 walvissen gezien op 30 meter afstand en in totaal wel 30 dolfijnen!!! De dolfijnen zwommen echt langs onze kayaks, ik heb nog nooit zo iets bijzonders meegemaakt echt prachtig!!!!
Met een voldaan gevoel peddelde (of hoe je dat ook noemt met kayakken) Eva en ik terug naar de kust. (natuurlijk was de groep allang al terug op het strand)
Nog 50 meter en dan zou ik eindelijk weer grond onder mijn voeten hebben! Peddelen, peddelen, peddelen alsof onze leven er vanaf hing probeerde we aan land te komen maar wat stond er achter ons te wachten? Ja een golf van ik weet niet hoe hoog, de golf sloeg onze kayak om en we vlogen (letterlijk) uit de kayak. (dit is ook vast gelegd op camera, zie facebook)
We moesten heel snel naar de kant zwemmen/rennen/springen omdat je niet in het water mocht zwemmen. 2 weken geleden was er iemand aangevallen door een witte haai en die is overleden....super chill dat ze dit achteraf vertellen hahaha!

Die avond zijn we met onze nieuwe roommates uitgegaan (Luaren en Gina UK). 2 Engelse meiden met 3 kilo foundation op en bakken vol met mascara maar wat hebben we gelachen! Onze drankjes werden in de cheeky monkeys betaald door een blonde surfer, aangekomen op een greyhound backpackers party (waar we 5 min. binnen waren) hebben we voor $800 aan tours gewonnen (helaas allemaal tours die wij niet meer konden doen) en in de woodys nog meer gratis drankjes. Hoe we het voor elkaar kregen weet ik niet maar het was een hele bijzondere en gratis avond haha!

Surfers Paradise

Na een busrit van 3 uur kwam ik aan in Surfers Paradise, wat een vreselijke stad is dat zeg jeetje! Alleen maar grote Amerikaanse winkels en ook alleen maar grote Amerikaanse mensen. Ik ga hier expres niks over vertellen want dat verdiend deze stad niet en het was echt heel stom.
(wel lekker subway gegeten op het strand onder de sterren)

Brisbane

Dit blog typ ik nu vanaf Brisbane en wat is brisbane een geweldige stad! Alemaal hoge gebouwen met kleine oude winkeltjes en huizen er tussen. Het contrast is echt hilarisch. De sfeer in de stad is geweldig, beetje vergelijkbaar met Amsterdam. We hebben heerlijk op het plein een voetbal wedstrijd gekeken (liverpool vs. brisbane), window shopping en vanochtend zijn we naar de southbank geweest waar we hebben geluncht in het gras in de zon.

Het enige minpuntje hier is dat we echt vreselijke roommates hebben. Een hippie die al 3 jaar aan het rondreizen is en zichzelf echt GEWELDIG vind. Hij stinkt heel erg en snurkt heel hard. Voor de rest zitten we nog met 4 jongens en dat merkt je heel erg....ik zal geen details geven.
Vannacht heb ik wakker gelegen tot 03.00 en besloot ik naar de wc te gaan. In dit hostel moet je alles met een pasje doen en je raad het al. Na een toilet bezoekje kwam ik erachter dat mijn pas nog in de wc lag en ik kon dus nergens heen. Van 03.00 tot 05.30 heb ik op de gang gezeten tot er eindelijk iemand aan kwam die naar zijn werk moest en die kon de deur voor me open maken. (ja de receptie was ook gesloten)
Achteraf gezien best wel lachen hahaha!

Morgen vertrekken we naar Noosa waar we helaas veel regen krijgen. Maar ik vind het nog steeds geweldig hier! Al die verschillende steden, dorpen en mensen die je te zien krijgt en ontmoet, zo bijzonder. Het enige minpunt is dat je elke keer weer afscheid moet nemen, maar dat maakt de band en het plezier er niet minder op:)

IK MIS JULLIE !!!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hieronder nog een paar leuke opmerkingen tijdens mijn reis:

#1
een stonede hippie kwam naar me toe en zei:Where are you girls from?
The Netherlands.
OMG You can't say the NETHERlands, because we are all equal!!! You should call it the Equallands!

#2
Elke keer als we met Julia (DUI) uitgingen en onze paspoorten moesten laten zien zeiden de bewakers:
'Are you an angry German or an happy German?'

#3
Onze tour guide naar het nimbin dorp zei de hele tijd over zijn vrouw:
'She's like marihuana to me'


  • 18 Juli 2015 - 09:35

    Indirah:

    Jij bent zoooo cool!!
    Ik zie alles voor me

  • 18 Juli 2015 - 14:54

    Hanny:

    ik moest huilen ik vond het een prachtig verslag en voel hoe jij je moet voelen hou van je!!!

  • 19 Juli 2015 - 15:25

    Rowie:

    Geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romi

Lieve vrienden en familie! De komende twee maanden zal ik zonder telefoon, ipad, macbook etc. gaan backpacken in Australië. In twee maanden de oostkust afreizen per bus, boot, vliegtuig van Sydney met als eindbestemming Cairns. Ik hoop jullie via dit reisdagboek zo veel mogelijk op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen! No worries!

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2930

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 01 September 2015

Australië

Landen bezocht: